fredag 19. august 2016

Hjemreise, skolestart og tilbake til hverdagen:-)

Vi skulle selvfølgelig oppleve ennå litt mer dramatikk iløpet av ferien, det ble jo hetebølge mens vi var der nede - noe det faktisk ikke har vært på over 40 år på Gran Canaria...veslegull taklet det veldig bra, var flink til å drikke og var endel på hotellrommet i sval aircondition. Nathalia passet vi jo også på at var i skyggen, tok pauser på hotellrommet og var jo så og si flink til å drikke, hadde jo vært det til nå...men, med 'all invlusive' drikker man jo gjerne litt av hvert vann og brus, så var ikke flink nok til å drikke opp...og så hadde vi massasje på den varmeste dagen, nesten 44 varmegrader - så kombinasjonen av dette gjorde at hun begynte å kaste opp og hadde intens hodepine. Legen kom, jeg og Nathalia avgårde i ambulanse, 5 timer på sykehus - intravenøst væske pga lett dehydrering! Gud, så skremmende hvor fort dette kan skje! Og jeg tør å påstå at jeg er nok godt over gjennomsnittet hønemor og passer ekstra godt på barna mine hele
tiden, så hva er oddsen for at begge barna er innom sykehuset på ferie??! Heldigvis gikk jo alt greit og terskelen for å kontakte lege er og forblir alltid lav for vår del.

Nathalia var også med på et forrykende danseshow:-) Så det var masse øving en dag og show på kvelden:-)

Hjemoverreisen skulle bli ganske så varm den også, i 35 varmegrader måtte vi vente en stund på bussen, men godt forberedt med riktig bekledning og vannflasker så gikk dette veldig greit;-) Vi ble jo kjent med en familie siste uka, hvor Nathalia ble godt kjent med søstrene Malin (10) og Linnea (8), så hun satt sammen med Malin på bussen. Og gikk litt til og fra på flyet og pratet med dem;-) På flyplassen i Norge ble vi enige om å få til å besøke hverandre, de bor i Porsgrunn og det er ikke så langt unna oss:-) Veldig hyggelig;-) Emine var eksemplarisk på buss og flyet igjen og fikk skryt av flyvertinnene, passet på å sove akkurat når vi fkk flymaten også så det var jo veldig greit:-) Gråt ikke en eneste gang! Bare blid og fornøyd:-)

Vi kom hjem ganske sent på kvelden så vi overnattet hos farmor;-) På torsdag tok vi turen innom Snarøya og spiste deilig mat før vi dro hjem til Kongsberg. Farmor var jo snill og bodde første perioden hjemme hos oss og passet Molly, så var hun hos mommo og Halvor siste uka;-) Så tusen takk for hundepass til dere❤️ Var en overgang å komme hjem til 10 grader den kvelden, men været har heldigvis tatt litt om til et par og tjue grader:-)

Så var det skolestart for Nathalia, stolt 4.klassing som nå har begynt å sykle med de andre i gata;-) Vi var på kulturskolen også, for nå blir det gitar hver tirsdag og det blir gøy å lære seg et instrument;-) Emine har vært litt tufs en uke etter vi kom hjem, dårlig på å spise - så tydelig hatt litt vondt i ører og hals etter ferie, tok en legetime - litt rød i halsen, men kunne nok sitte litt i magen siden immunforsvaret sitter jo der, så ble faktisk mye bedre rett etter legebesøk. Hadde time hos helsesøster som også sa vi skal kjøre på med litt søte, spennende smaker for å få matlyst og matglede, så syltetøy og prim og div prøver vi oss frem med, og litt most, hjemmelaget mat;-) Yoghurt har vi begynt med nå også, for det er bra for magen;-) Så satser vi på fremgang på matfronten snart:-)

Hilsen Camilla

Og nydelige roser fra mommo❤️