lørdag 24. januar 2015

Dag 6 - sykehuset...

Ja, vi er jo fortsatt på sykehuset, mamma og jeg...Det er en fast legevisitt hver dag og ny vurdering fra dag til dag...og det er ikke de samme som ser på meg, det kommer litt an på hvem som er på vakt...så vi har vel foreløpig forholdt oss til 5-6 forskjellige leger...på sengeavdelingen er det litt det samme, de jobber jo turnus og det er mange som jobber der, så vi har vel hilst på godt over 10 forskjellige pleiere tenker jeg;-) Men, de er alle veldig hyggelige og snille da;-) Men, nå tilbake til vurdering fra legen: blodprøver er nå helt fine, crp er helt nede i 14, og vi fikk endelig svar på Bakterieprøven som var sendt til dyrking - og den var heldigvis heeeelt fin;-) Ingenting som hadde utviklet seg og det betyr at antibiotikaen jeg får skal ta knekken på dette:-) Øret er mye mindre utestående nå (de målte igår 2 cm og i dag 1,88) og rødheten er blekere rødt, ikke intens rødt som det har vært tidligere;-) Hullet er også tett, så nå blir det spennende hva som skjer og at øret takler dette bra - skal fortsette å få antibiotika intravenøst. Så legen sa at det kan være en mulighet at vi kan hjem i morgen:-))) Men, vi må ikke glede oss for tidlig, for dette vurderes av ihvertfall to og kanskje tre forskjellige leger. Vi vil jo at øret mitt er helt friskt og at det er trygt å skulle gå over på antibiotika mikstur, som jeg må fortsette på en god stund etter jeg har kommet hjem...så skole blir det jo uansett ikke på en stund;-) Gode nyheter i dag!! Og mer skulle jeg glede meg til, for etter at Andrea hadde spillt tennisturnering i dag (hvor hun vant begge kamper og går videre til i morgen -hurra for deg, Andrea;-)) så kom tante, onkel og Andrea innom for å hilse på og jammen meg så kom Mommo og mor en tur også:-) Det var så hyggelig å se noen kjente ansikter og veldig koselig å leke litt med Andrea:-) Vi lekte doktor med alle sykehustingene jeg har fått og syklet rundt i gangene her...Hihi, kjempemorsomt:-) Fikk en fin genser og en notatbok av Mommo, et kjempe fint skjerf av mor 
(jeg og Andrea fikk likt), og fikk noen kjempe myke sokker av tante, onkel og Andrea...samme type som tøffelsokkene jeg har fått tidligere, bare at disse faller ikke av på natta;-) Har vært så kald på tærne her at det er godt å ha noe på bena...fikk 100,- av onkel også som jeg skulle finne noe å kjøpe for siden jeg og mamma skulle ta oss en liten tur bort i byen;-) Jeg er vel heldig:-) Mor og Mommo ble med oss en tur bort i byen en tur, det var koselig:-) Jeg fikk en Frost nattkjole av mamma og en my litle pony strømpebukse av mommo, og så skulle jeg finne noe i lekebutikken for pengene mine og da fant jeg en ponny som kan fargelegges og sette klistremerker på og mor var så snill å legge til resten på den❤️ Takk for hyggelig dag sammen med dere;-) Når jeg og mamma kom opp igjen kom en hyggelig sykepleier og sa at de hadde en mappe med litt forskjellige spisesteder som det var mulig å bestille mat fra...så da bestemte vi oss for Peppes pizza med saus og Coca cola;-) Sånn som vi har kost oss;-) Nå ikveld rett før jeg sovna, så kom legen en tur til oss...fikk beskjed om å møte fastende til visitt i morgen, det er fordi hullet har lukket seg og hvis det blir endringer på prøvene av det og det er fortsatt betent, så vil de ta et nytt hull på trommehinna...fra å tro vi kanskje kunne dra hjem til nå en samme operasjon som jeg har tatt, ble litt overveldende...men, jeg og mamma pratet masse om det sammen at legene gjør det riktige for å få meg frisk!! Så de vet best og jeg vil jo bli bra;-) Så vi trekker frem det positive ved at jeg da kan på skole her oppe til uka og da vil en ny uke gå kjempe fort;-) Så nå blir det spennende med morgendagen;-)












1 kommentar:

  1. Lille jenta til tante❤
    Så godt å se deg og Andrea sammen idag,da ble det store smil og litt farge i kinnene igjen ;) Beste jentene!!! :)

    SvarSlett

Hei,
Veldig hyggelig med en liten kommentar fra deg!
Klemmer fra MiniMannekeng (",)