torsdag 8. oktober 2015

De første dager på sykehuset....

Vi er så glade og lykkelige for at lille Emine gullet endelig er her hos oss❤️ Og jeg var en super stolt storesøster som kom for å hilse på for alle første gang;-) Tenk at dette lille mennesket er lillesøsteren min;-) Keisersnittet gikk kjempe fint, og mamma og pappa har en kjempe positiv opplevelse fra dette, dette var også mye takket være jordmoren som vi hadde med oss under hele operasjonen - det var noe nytt de prøvde ut at barnet får nå ligge hos mor en god stund før pappaen blir med på å vaske og stelle;-) Dette var en kjempe fin opplevelse, da også spesiellt for mamma som fikk litt mer tid med henne. I nesten 5 timer måtte mamma ligge på intensivavdelingen, men pappa og Emine fikk være med henne;-) Og 14.30 så kunne alle komme opp igjen på rommet;-) Der fikk mamma og pappa servert middag med flagg og kopper som det sto mamma og pappa på❤️ Første dagen var mye smerter og det måtte masse smertelindring til for mamma, men godt at pappa er så snill og vartet opp mamma resten dagen med å hente mat og drikke og det som måtte hjelpes til med;-) Så var det selvfølgelig klart for barselbesøk av spente kjære og nære;-) Både på torsdag og onsdag, veldig koselig❤️ Resten av familien som bor litt lenger unna får vi også besøk av etterhvert, men lettere for de å komme en helg - så det gleder vi oss til;-) Tusen  hjertelig takk for flotte gaver vi har fått så langt, vi er så heldige;-)
Mamma har gjort store fremskritt både onsdag og torsdag, fra og såvidt karre seg inn på toalettet krumbøyd gående med prekestol og faktisk tok sin første dusj på onsdag, til å slutte med morfin natt til i dag og bare få jevnlig paracet og Ibux.  Og fått dusjet og vasket håret, og trillet Emine bort til matsalen sammen med pappa og spiste middag der...de var ganske imponert på sykehuset også at hun har kommet seg såpass raskt:-) Men, smertene vil jo være der en stund, så det er viktig å ta det med ro de neste ukene, godt at pappa er hjemme og behjelpelig;-) Farmor er jo hjemme hos oss om dagen og tar seg av huset, Molly og meg;-) Snille farmor;-) Hun har vært med meg på åpen skole ikveld og bakt kake som jeg skulle ha med til kakesalg, vi har hatt det kjempe koselig;-)
Igår var jo tante og Andrea og hilste på Emine og mamma på sykehuset tidligere på dagen da jeg var på skolen, og da ble jeg med til mor sammen med de og Mommo etterpå og spiste og koste meg litt med de, før jeg og farmor dro til mamma, pappa og Emine på sykehuset etterpå;-)






































































2 kommentarer:

  1. Å så mange nyyyydelige bilder❤️❤️❤️For en lykke❤️❤️❤️Klem mommo❤️❤️❤️

    SvarSlett
  2. Så utrolig mange koselige bilder <3! Vi gleder oss veldig til å hilse på til helgen igjen :)! Klemmer fra oss i Hønefoss

    SvarSlett

Hei,
Veldig hyggelig med en liten kommentar fra deg!
Klemmer fra MiniMannekeng (",)